söndag 11 januari 2009

Mixtape-tips igen!

Alltså, den som påstår att svensk hiphop är död har inga belägg för sina argument, I'm telling ya.
Nu puttrar fler talanger än någonsin under ytan och det släpps tape efter tape!!

Dagens tips är att ladda hem:
Raplife - I ditt nylle 2
(går för tillfället inte att tanka, uppdaterar så fort deras server är fixad eller nåt sånt där datorjox)


Raplife Crew består av Nova, Gasten och Den som är den och startades i Fuengirola, Spanien 2004. De är sjukt produktiva och satsar på att släppa fler tejp och få mer hype i Sverige inom den närmsta framtiden.
Väl värt att tillägga är att tapet "I ditt nylle 2" gästas av Mickelito, från Ismen, samt Martin Zamora på ett par låtar.

Det jag hört låter lovande, men ska återkomma när jag har lyssnat mer ingående på alla låtar. Holla i en kommentar vad ni tyckte också!

Låtlista:
1.Ba göre
2.Det kommer bättre dar
3.Flumma
4.Får dom säga jeee
5.Groupie
6.Hynda
7.Häng dom högt , Feat Martin Zamora
8.I ditt nylle nr 2
9.Låt mig prata min skit
10.Mitt Revir , Feat Mickelito
11.Nova
12.Passa micken
13.Snubbar
14.Upp med era händer , Feat Mickelito

Ni kan även kolla in gammal skit på Raplifes myspace, www.myspace.com/raplifemusic .

One
/Li, Funky Liiilt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Say what ?